Drievliet schendt copyrightregels: foto zonder toestemming gebruikt
26-06-2016, 23.59 uur
Drievliet neemt het niet zo nauw met de copyrightregels. In reclame-uitingen van het Haagse familiepark worden afbeeldingen gebruikt die zonder toestemming van internet zijn geplukt. Een Duitse pretparkfan trekt aan de bel nadat zijn foto ongevraagd op de officiële website en Facebook-pagina van Drievliet verscheen.
Het park promoot de nieuwe fietsmolen Tijdmachine met een foto van een vergelijkbare attractie, gemaakt in Plopsaland De Panne. "Die foto heb ik geschoten in 2009", vertelt Björn Baumann van Freizeitpark-Welt.de aan Looopings. "Hij is van onze website gehaald. En niemand heeft daar toestemming voor gevraagd."
Het plaatje stond ook in persberichten van Drievliet. Baumann is verbaasd en verontwaardigd. Hij gaat contact opnemen met het parkmanagement. "Bizar en schandalig dat ze dit zomaar doen."
Een andere foto, waarmee de nieuwe vrijevaltoren Chute gepromoot wordt, blijkt afkomstig te zijn van het Zweedse pretpark Liseberg.
De directie van Drievliet was vandaag niet bereikbaar voor commentaar.