Walibi Holland lokt Duitse toerist met speciale Duitse slogan
15-07-2016, 22.21 uur
Walibi Holland heeft een Duitse variant bedacht op de slogan 'Hardgaan'. Een nieuwe campagne moet ervoor zorgen dat er deze zomer meer Duitse toeristen naar het pretpark in de polder komen. De oosterburen worden gelokt met de kreet 'Adrenalin ohne Ende'.
Die slogan komt ook terug in een nieuwe radio- en tv-commercial voor de Duitse regio Noordrijn-Westfalen. Bovendien staat de slagzin op twee bussen die rondrijden in de Veluwe.
"De hashtag Hardgaan is een begrip dat de Duitsers niet zo snel zullen begrijpen", zegt een woordvoerder. "Maar Adrenalin ohne Ende wel. We willen Duitse toeristen het gevoel geven net zo welkom te zijn als Nederlandse gasten. Een stukje Duitse communicatie is een eerste handreiking."
Uit CBS-onderzoek blijkt dat Duitse toeristen in ons land het meest uitgeven van alle buitenlandse reizigers. Vorig jaar was dat 4,9 miljard euro op een totaal van 10,2 miljard euro.