'Efteling zag vorig jaar niets in Nederlandse versie Pokémon GO'
21-07-2016, 22.33 uur
Bijna had de Efteling zelf een Nederlandse versie van het populaire spel Pokémon GO in handen gehad. Dat beweert marketeer Gideon Tailleur. Hij pitchte vorig jaar een idee bij het pretpark voor een interactieve app die gebruikers door het hele land liet zoeken naar sprookjesfiguren.
De app zou gebruikmaken van augmented reality, net als Pokémon GO. "Nederland had één groot Sprookjesbos kunnen worden", aldus Tailleur op zijn blog. Maar zover kwam het niet: de Efteling zag niets in het idee.
Volgens een woordvoerster van het sprookjespark paste het concept niet goed genoeg bij de beleving van de Efteling. "Zonde, ik wilde degene zijn die de wereld zou wakker schudden met de kracht van augmented reality", reageert Tailleur in gesprek met vakblad Adformatie.
Het concept was onderdeel van een innovatiewedstrijd voor bedrijven. Een Vlaams bedrijf kwam als winnaar uit de bus. De firma bedacht een interactieve app voor in wachtrijen.
Pokémon GO is in korte tijd uitgegroeid tot een immense wereldwijde hype. Naar schatting speelt één op de tien Nederlanders de game. Op 19 augustus is er een speciale Pokémon GO-dag in de Efteling. Via Facebook hebben enkele duizenden mensen zich aangemeld