Directeur Plopsaland: '45 minuten wachten voor attractie is acceptabel'
16-08-2016, 16.04 uur
Het is prima als pretparkbezoekers drie kwartier in de rij moeten staan voor een attractie. Dat zegt Steve Van den Kerkhof, directeur van de Plopsaland, in een interview met tijdschrift Brakesection. "Bij een grote attractie vind ik 45 minuten wachten op drukke dagen te doen", aldus de Plopsa-baas.
Bij kleinere kinderattracties ligt dat anders. "Daar is een kwartier wachten eigenlijk al lang." Ook lange rijen bij de ingang zijn uit den boze. "Ik wil niet dat mensen langer dan een kwartier moeten wachten voor hun ticket of aan de toegangspoortjes"
Plopsaland De Panne in België, het vlaggenschip van de Plopsa-parkengroep, heeft volgens Van den Kerkhof geen capaciteitsproblemen. "Je moet niet vergeten dat we meer dan vijftig attracties hebben die samen een gigantische capaciteit vertegenwoordigen. De dagen met wachttijden langer dan een uur zijn op twee handen te tellen."
Dat geldt niet voor het Duitse Plopsa-attractiepark Holiday Park, weet Van den Kerkhof. "Op de drukste dagen staan mensen daar soms twee uur te wachten. Dat kan echt niet, dan wil ik er zelfs niet zijn. Daarvoor zijn we dus op zoek naar oplossingen."
Vorig jaar trok Plopsaland De Panne 1,3 miljoen bezoekers. Dat aantal moet uiteindelijk stijgen naar ongeveer twee miljoen. "Dat lijkt me het verzadigingspunt van het park. Meer zal moeilijk worden."