'Imago van Attractiepark Slagharen is flink verbeterd'
30-08-2016, 21.37 uur
Het gaat goed met het imago van Attractiepark Slagharen. In twee jaar tijd is het Overijsselse pretpark behoorlijk gestegen in een lijst van dagattracties met de sterkste reputatie. Dat blijkt uit een groot merkonderzoek.
Voor het onderzoek ondervroeg Hendrik Beerda Brand Consultancy 1600 Nederlanders. Slagharen stond in 2014 nog op de vijftiende plek in de top vijftig. Nu staat het voormalige Ponypark op plaats tien. Dat is boven Walibi Holland (twaalf), Duinrell (zeventien), Avonturenpark Hellendoorn (negentien) en de Julianatoren (twintig).
Slagharen wordt sinds eind 2014 geleid door directeur Wouter Dekkers. Onder zijn bewind kregen verschillende attracties een opknapbeurt, opende er een waterpark en werden er plannen gemaakt voor de bouw van honderd nieuwe vakantiehuizen en een grote achtbaan.
De Efteling voert de lijst van dagattracties met de sterkste reputatie aan. De top tien bestaat verder uit het Anne Frank Huis, het Rijksmuseum, Safaripark Beekse Bergen, Madurodam, het Dolfinarium, Apenheul, Artis en Diergaarde Blijdorp.