Walibi Holland wil Duitsland veroveren
02-09-2016, 00.15 uur
Walibi Holland zet vol in op de Duitse markt. Het pretpark zoekt een accountmanager die zich alleen bezighoudt met onze oosterburen. De nieuwe functie is in het leven geroepen om meer bezoekers uit Duitsland te trekken.
De 'accountmanager Germany' wordt verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van een verkoopstrategie voor de business-to-business- en business-to-consumer-markt, staat in een online vacature.
De Duitse Walibi-vertegenwoordiger moet zorgen voor "een zo groot mogelijke zichtbaarheid via relevante promotionele kanalen", "het opbouwen van langdurige samenwerkingsverbanden" en "het regelen van kortingsacties met partners". Ook wordt verwacht dat de accountmanager Duitse beurzen bezoekt.
Wie solliciteert, hoeft geen Nederlands te spreken: Duits en Engels zijn voldoende. Wel vraagt Walibi vijf jaar ervaring in een vergelijkbare functie in de recreatie-industrie. Het pretpark belooft "aantrekkelijke voordelen" zoals een auto van de zaak en een bonusprogramma.
Eerder deze zomer lanceerde Walibi Holland al een Duitse radio- en tv-commercial. Ook kwam er een Duitse variant op de slogan 'Hardgaan'. Dat werd 'Adrenalin ohne Ende'.