Ontdek het nieuwe Slagharen: hippe Engelse namen voor oude attracties
24-04-2011, 07.30 uur
Bijna vier maanden later dan gepland is dit weekend de nieuwe website van Attractiepark Slagharen gelanceerd. Kosten: ruim 42.000 euro. Een verbetering? Dat is nog maar de vraag.
Het reserveren van tickets is onmogelijk en veel broodnodige informatie ontbreekt. Wat zijn bijvoorbeeld de lengte-eisen voor de attracties? De meest in het oog springende aanpassing is te vinden op de attractiepagina's: 15 van de 35 attracties hebben onaangekondigd een naamswijziging ondergaan.
Suffe begrippen als Paardencarrousel, Reuzenrad, Kabelbaan of Waterorgel konden blijkbaar niet meer. De nieuwe namen: Gallopers, Big Wheel, Cable Car, Dancing Waters Theaters... En dat is pas het begin. Van klassiekers als Ocean of Darkness (Nautilus), Droomboot (Flying Cloud) of Zwunka (Dream Catcher) zullen we nooit meer iets horen. Zelfs de befaamde Looping Star moest eraan geloven. Die heet nu Thunder Loop.