Plopsaland biedt excuses aan voor prijsvraag met blote kinderen
22-12-2016, 18.11 uur
Plopsaland heeft spijt van een Facebook-actie waarbij werd gevraagd om foto's van kinderen die in bad zitten. Het Vlaamse pretpark spoorde ouders deze week aan om afbeeldingen van hun badderende kroost te delen. Dat had nooit mogen gebeuren, vertelt een woordvoerster van Plopsa aan Looopings.
Tientallen vaders en moeders publiceerden foto's van zeer jonge naakte kinderen om kans te maken op vier vrijkaarten voor zwemparadijs Plopsaqua. Volgens de voorlichtster was de merkwaardige prijsvraag een initiatief van Omega Pharma Baby, een fabrikant van babyproducten waar het attractiepark mee samenwerkt.
"Hoewel de intentie van Omega Pharma ongetwijfeld goed was, willen wij ons ervan distantiëren", aldus de zegsvrouw. "Dit bericht hadden we bij nader inzien nooit mogen delen." De Facebook-posts zijn inmiddels verwijderd.