Slagharen maakt reclame voor gesloten achtbaan: 'Heel vervelend'
27-04-2017, 13.32 uur
Attractiepark Slagharen heeft de afgelopen week gewoon tv-commercials uitgezonden voor de nieuwe achtbaan Gold Rush, die gesloten was vanwege problemen met de fundering. Op televisie kwamen regelmatig spotjes voor de aanwinst voorbij.
"Heel vervelend, maar er is weinig aan te doen", vertelt marketingdirecteur Niels Dijkstra aan Looopings. "Als de campagne eenmaal loopt, met advertenties in bushokjes, op televisie en op internet, is het lastig om dat halverwege weer stop te zetten."
De commercials zijn niet alleen bedoeld om bezoekers enthousiast te maken voor Gold Rush, weet Dijkstra. "Veel van onze gasten durven er niet eens in. Zo'n campagne dient natuurlijk ook om onze naamsbekendheid te vergroten, ons imago te verbeteren en om vakantiegangers enthousiast te maken voor het hoogseizoen."
In de reclamespot is een groep kinderen te zien die de achtbaan uitprobeert. Ondertussen klinkt: "In Slagharen is weer iets nieuws te ontdekken: ervaar de eerste triple-launch coaster in Nederland. Ontdek met 95 kilometer per uur de Gold Rush."