'Walibi Holland verkoopt 92 procent meer tickets dankzij nieuwe website'
17-05-2017, 09.00 uur
Walibi Holland profiteert flink van een nieuwe website. Sinds de site van het pretpark is vernieuwd, worden er maar liefst 92 procent meer online tickets verkocht. Dat vertelt een medewerker van het Amsterdamse internetbedrijf TamTam in een interview.
Walibi schakelde de firma in 2015 in om de site een opfrisbeurt te geven. De oude website was een rommeltje, zegt digitaal strateeg Justin Kniest in gesprek met Pretwerk.nl. "Zo zagen we dat bezoekers vaak langdurig heen en weer klikten om hun doel te bereiken. Veel prominent aangeboden informatie diende feitelijk alleen als afleiding."
Vervolgens werd besloten om een simpele homepage te ontwerpen met slechts twee opvallende elementen: een video van de belangrijkste attracties en een knop om tickets te kopen met korting. Kniest: "Zo trek je ze letterlijk naar binnen voor een snelle impulsaankoop. Zo snel dat je achteraf denkt: Wow, heb ik nu al geboekt?"
Ook de navigatie werd aangepast. "De servicedesk van Walibi krijgt nu dan ook 80 procent minder telefonische verzoeken om informatie."