Efteling viert 65-jarig jubileum met speciale glossy
30-05-2017, 18.40 uur
De Efteling heeft een speciale glossy uitgebracht ter gelegenheid van het 65-jarig bestaan van het attractiepark. Het eenmalige magazine 'Feest' is voor 4,95 euro per stuk verkrijgbaar in de souvenirwinkels van de Efteling en bij bijvoorbeeld boekwinkel Bruna.
Het 99 pagina's tellende blad bevat geen inhoudelijke verhalen over het pretpark, maar luchtige stukjes over sieraden, haarstijlen, make-up, tassen, schoenen en prinsessenjurken. Verder zijn er interviews met GTST-actrice Pip Pellens over naïviteit, schrijfster Heleen van Royen over valse vrouwen en Marijke Helwegen over feestjes.
Schrijfster Susan Smit schreef een stuk over feeën. Andere verhalen gaan over anti-katertips en het vinden van de juiste man op Tinder. Verder staan er onder meer recepten, foto's van mannen op een paard en een lijst met tien Spotify-liedjes in het magazine. Tot slot kunnen lezers een quiz doen om te ontdekken bij welk sprookjesfiguur ze passen.
De glossy werd in opdracht van de Efteling ontwikkeld door marketingbureau MPG uit Amstelveen. Bianca van Hilst is verantwoordelijk voor de vormgeving. De hoofdredactie was in handen van Mandy van Koningsbrugge.