Lovende reacties op nieuwe attractie Madurodam zijn nep
23-06-2017, 18.52 uur
Hoe wordt de nieuwe attractie van Madurodam ontvangen door het publiek? Het Haagse themapark heeft een video online gezet waarin verschillende 'ouders' hun mening geven over de toevoeging. Maar wat blijkt: het filmpje is grotendeels in scène gezet.
Madurodam opende deze week de interactieve walkthrough-attractie Nieuw Amsterdam. Kennelijk kon men geen echte enthousiaste proefpersonen vinden, want de geïnterviewden in de YouTube-video zijn werkzaam op de marketingafdeling van Madurodam.
"Ik had niet verwacht dat Madurodam zo'n gave grote attractie neer zou zetten", vertelt een vrouw in het filmpje. Dat lijkt onwaarschijnlijk. Het blijkt te gaan om Ludmilla Molins, sinds maart 2016 marketeer bij het pretpark. Ze was ook onderdeel van het projectteam rond de nieuwe attractie.
Even later komt een andere vrouw aan het woord, die eveneens voor Madurodam werkt. Een derde interviewkandidaat vertelt: "Het is heel erg mooi dat kinderen op deze manier iets mee kunnen krijgen van een stukje Nederlandse geschiedenis, maar wel op een hele leuke manier." Het citaat is afkomstig van Deborah Huisman, contentspecialist bij Madurodam.
De geïnterviewden worden in de video anoniem opgevoerd, alsof het willekeurige voorbijgangers zijn die de attractie alvast mochten testen.
Looopings heeft Madurodam om een officiële reactie gevraagd, maar woordvoerders konden vandaag niet inhoudelijk op de kwestie ingaan.