Bobbejaanland verbaasd over klachtenbrief: 'We doen heel erg ons best'
31-07-2017, 18.18 uur
Bobbejaanland is stomverbaasd over een klachtenbrief die duizenden likes kreeg op Facebook. Dat vertelt commercieel directrice Peggy Verelst aan Looopings. In de veelbesproken Facebook-post wordt het Vlaamse pretpark met de grond gelijk gemaakt. "Natuurlijk zijn er verbeterpunten, maar het park ligt er juist heel goed bij", reageert Verelst.
In de brief - intussen goed voor zo'n vierduizend likes - wordt onder meer geklaagd over gesloten attracties, ongeschikte en opdringerige medewerkers en achterstallig onderhoud.
"We hebben niet de behoefte om ons op elk punt te verdedigen", aldus Verelst. "Natuurlijk kan het altijd voorkomen dat een medewerker een foutje maakt of dat het park niet helemaal schoon is. Maar over het algemeen merken we dat de bezoekers juist heel tevreden zijn."
Bovendien is er dit jaar juist geïnvesteerd in onderhoudsbeurten, weet de directrice. Verschillende attracties hebben een likje verf gehad en er opende een nieuwe speeltuin. "Dan is zo'n negatief verhaal natuurlijk heel jammer. Wij doen dagelijks heel erg ons best om ervoor te zorgen dat het park er zo goed mogelijk uitziet, binnen onze mogelijkheden."
Concurrenten als Plopsaland en Walibi Belgium hebben voor de komende jaren grote uitbreidingen aangekondigd. Of er in Bobbejaanland ook nieuwe attracties worden gebouwd, kan Verelst nog niet zeggen. "We kunnen geen beloftes doen, daarvoor is het nog te vroeg." Het park is voor investeringen afhankelijk van de Spaanse eigenaar Parques Reunidos, net als Attractiepark Slagharen en Movie Park Germany.
De klachtenbrief is inmiddels niet meer op Facebook te vinden. Onduidelijk is waarom. "Dat is voor ons ook een raadsel", zegt Verelst.