Walibi Holland ontevreden over nieuwe reclamecampagne
25-10-2017, 18.55 uur
Walibi Holland is toch niet zo te spreken over een nieuwe reclamecampagne. Afgelopen voorjaar introduceerde het pretpark een opvallende campagne met de slogan 'Dare to get Real'. Achteraf was dat geen succes, blijkt uit interne documenten die Looopings heeft ingezien.
De campagne liet geen beelden zien van achtbanen of andere attracties. In plaats daarvan werden jongeren getoond die voor een grijze achtergrond acteerden dat ze een adrenalinekick kregen. "Walibi is geen attractiepark, maar een plek waar je geconfronteerd wordt met wie je echt bent", luidde de beschrijving.
Walibi-directrice Mascha van Till liet in april nog weten tevreden te zijn over het eindresultaat. "Ik ben trots op deze campagne omdat deze helder laat zien wat Walibi is: thrilling, een test voor jezelf, waarna je tegen jezelf kan zeggen: wow dat heb ik toch maar even gedaan."
Maar nu blijkt dat de campagne het park maar weinig heeft opgeleverd. "Het resultaat bleef achter en de boodschap was te ingewikkeld en te diepgaand", staat in vertrouwelijke memo's van Walibi. "We hebben ons waarschijnlijk op een te nauwe doelgroep gericht."
Er zijn plannen om voor volgend jaar een ander soort campagne op touw te zetten. "Het moet vooral simpel zijn. We willen vertellen dat Walibi hét attractiepark van Europa is met de gaafste thrillrides." Men overweegt om de huidige doelgroep 'young adults' uit te breiden met tieners en gezinnen met kinderen.