Logo van nieuw Rotterdams pretpark gepresenteerd
12-10-2017, 18.50 uur
Een nieuw Rotterdams pretpark heeft sinds kort een logo. Attractiepark Rotterdam presenteerde onlangs een eigen beeldmerk. Daarop staan tekeningen van een reuzenrad, een looping, zes sterren en zeven dansende poppetjes in verschillende kleuren.
De kinderachtige tekenstijl doet denken aan het werk van de Amerikaanse artiest Keith Haring. Het logo van Attractiepark Rotterdam werd deels ontworpen door Vincent Bouritius (27), social media-medewerker van het toekomstige pretpark. "Iemand anders bedacht de poppetjes", zegt hij. Het is niet duidelijk wat de figuren precies moeten voorstellen.
Attractiepark Rotterdam gaat de komende jaren in fases open. In 2020 moeten alle attracties af zijn. De bouw kost naar schatting 30 miljoen euro. Het project is een initiatief van ondernemer Hennie van der Most.
Eigenlijk had de opening al in 2014 plaats moeten vinden. Tot eind vorig jaar werd het park nog Speelstad Rotterdam genoemd.