Walibi geeft toe: 'rebranding' van 15 miljoen euro is mislukt
09-01-2018, 18.25 uur
Walibi geeft voor het eerst toe dat de peperdure 'rebranding' van het merk mislukt is. Van 2011 tot 2016 deed de Walibi-groep een poging om jonge kinderen aan te spreken met nieuwe personages: muzikanten van twee rivaliserende rockbands. De hele operatie kostte 15 miljoen euro.
De bekende kangoeroe kreeg destijds gezelschap van 'stoere' figuren met namen als Zenko, Haaz, Loco en Squad. Alle Walibi-pretparken in Nederland, België en Frankrijk verwelkomden de karakters, maar het publiek bleek totaal niet warm te lopen voor de avonturen van de rockbands.
Attracties, stripboeken, tv-series en optredens met de karakters sloegen niet aan. De nieuwe koers was een vergissing, erkent operationeel directeur François Fassier van Walibi-eigenaar Compagnie des Alpes nu.
"We hebben een fout gemaakt, dat kan gebeuren", aldus Fassier in een interview met website Blooloop. "Nu proberen we het merk Walibi opnieuw in de markt te zetten, op een andere manier dan drie, vier, vijf jaar geleden. Als je naar Walibi Belgium of Walibi Rhône-Alpes gaat, zul je niet alle karakters meer zien, alleen Walibi zelf."