Disney-fan werkt tien jaar aan perfecte computersimulatie van Space Mountain
17-01-2018, 16.41 uur
Een Disney-fan heeft tien jaar van zijn leven besteed aan het maken van een perfect kloppende computersimulatie van achtbaan Space Mountain. Hij maakte een indrukwekkende remake van de bekende overdekte rollercoaster uit Disneyland Paris met behulp van achtbaansimulator NoLimits 2.
"Ik ben in 2007 begonnen met het nabouwen van Space Mountain in de computer", vertelt maker Benjamin Floch. "In de loop der jaren deed ik steeds meer kennis op over de attractie en 3D-modellen." Nu, tien jaar later, is het meesterwerk af. Iedereen met NoLimits 2 kan de simulatie zelf downloaden en spelen.
Op YouTube staat een twee uur durende Franstalige video waarin Floch zijn extreem gedetailleerde creatie voorstelt aan het publiek. Hij heeft aan alles gedacht, inclusief de speciale effecten, wissels en een werkend controlepaneel. Ook de omgeving van de attractie komt overeen met de werkelijkheid. Het onride-gedeelte in de video begint na 49:21 minuten.
Maker Floch koos ervoor om de originele versie van de iconische attractie na te bouwen: Space Mountain: De la Terre à la Lune uit 1995. In 2005 werd de achtbaan getransformeerd tot Space Mountain: Mission 2. Sinds vorig jaar gaat de coaster door het leven als Hyperspace Mountain, met een Star Wars-thema en nieuwe treinen.
Vorig jaar verschenen al beelden van een remake van Space Mountain gemaakt in computerspel Planet Coaster.