Walibi Holland investeert in 'nieuwe uitstraling'
20-01-2018, 12.08 uur
Walibi Holland krijgt een andere uitstraling. Het pretpark in de polder wil de komende jaren verschillende gebieden een nieuw thema geven, gebaseerd op de stijl van grote steden en festivals. Het project heet 'Festivalization'.
De komende jaren wordt elke winter een gedeelte van het park onder handen genomen. Deze winter is de Main Street aan de beurt. Er is een speciale stijlgids ontwikkeld, vertelt directrice Mascha van Till. "We laten ons inspireren door festivals en verschillende grote steden als Londen, New York en Tokyo."
Volgend jaar krijgt themadeel Sherwood Forest een make-over. Daarin staan top spin Excalibur, madhouse Merlin's Magic Castle en houten achtbaan Robin Hood. Vooruitlopend op de renovatie wordt burgerrestaurant Friar Tucks deze winter al omgebouwd tot Cock-a-Doodle-Doo, een restaurant met kip en roti.
Er is bewust voor gekozen om niet vast te houden aan "traditionele thematisering", staat in een persbericht. Walibi toont nog geen ontwerpen van de nieuwe stijl. Het pretpark is dit jaar geopend tussen 30 maart en 28 oktober.