Walibi Holland grijpt terug naar oude slogan #Hardgaan
20-01-2018, 15.19 uur
Walibi Holland haalt de oude slogan #Hardgaan weer van stal. De bekende leus, geïntroduceerd in 2014, werd vorig jaar vervangen door 'Dare to get Real'. In 2018 gaat het pretpark opnieuw 'Hardgaan' hanteren.
Dat heeft directrice Mascha van Till laten weten op Twitter. "Hiermee ontwikkelen we door op de succesvolle campagne, gestart in 2014." Er komt een nieuwe reclamecampagne, gericht op tieners en jongvolwassenen. "De achtbanen zullen de hoofdrol spelen in de communicatie."
De slogan 'Dare to get Real' werd in 2017 niet goed ontvangen. "Het resultaat bleef achter en de boodschap was te ingewikkeld en te diepgaand", viel afgelopen najaar te lezen in een interne memo. "We hebben ons waarschijnlijk op een te nauwe doelgroep gericht."
In december bleek dat Walibi nog twijfelde over een nieuwe slogan. In een enquête werden toen vijf opties genoemd: 'No Chill!', 'De dikste kicks', 'Schreeuw het uit!', 'Walibi, holy @#!*' en 'Waaaaaaalibi!'. Uiteindelijk is toch besloten om een oude kreet terug te brengen.