Reclamebureau afgekraakt na stickeractie Efteling: 'Triest en asociaal'
13-03-2018, 16.51 uur
Het Amsterdamse reclamebureau Buutvrij for life krijgt er flink van langs op internet. Medewerkers van de firma plakten onlangs talloze stickers in de Efteling, tot grote woede van veel Efteling-fans. Die besloten het bedrijf daarop te bestoken met negatieve recensies op social media.
Tijdens een teamuitje in het attractiepark lieten personeelsleden van Buutvrij for life stickers achter op palen, muurtjes, hekken én in attracties. Volgens eigenaar Reuben Alexander was dat bedoeld als een compliment. "Niet als vandalisme."
Efteling-liefhebbers kunnen zich kennelijk niet vinden in die uitleg. Op de Facebook-pagina van het bureau werden in één dag tijd bijna tweehonderd beoordelingen achtergelaten met slechts één ster. De Facebook-waardering van Buutvrij for life zakte daardoor van bijna vijf sterren naar minder dan twee sterren.
"Stelletje sukkels", reageert Timo Schmets. "Triest, asociaal bedrijf", vindt Luc Steegmans. "Hoop dat de Efteling gewoon een rekening stuurt." Heleen Blokzijl spreekt over "een kansloze actie". Kjeld Rodermond: "Plak je stickers lekker thuis."
Ook Ad Graumans is kwaad. "Wat een waardeloze en onbeleefde actie. Kan hier geen waardering voor opbrengen. Kleine kinderen hebben meer normbesef." Bran Dragon: "Een advertentiebureau dat het verschil niet ziet tussen vandalisme en reclamemaken, daar pas ik voor." Rob Michiels: "Hondbrutaal. Hoop dat jullie dit veel negatieve naamsbekendheid oplevert."